2326x600 mc imo boathead dealerfinder

Volvo Penta IMO nievau III løsning

Optimeret for marine

Volvo Penta vil tilbyde et IMO III-motorinterval til IPS, indenbords-, genset- og hjælpe applikationer. Baseret på SCR udstødnings efterbehandlingsteknologi er vores robuste løsning designet til hårde havforhold. Systemet er opbygget til at klare brændstof med højt svovlindhold og opretholde et højt modtryk, samtidig med at motorens effektivitet og drivkraft opretholdes.

 

Et gennemprøvet koncept

Udstødningsgassens efterbehandlingsteknologi valgt af Volvo Penta er Selective Catalytic Reduction, SCR, som sikrer høj motorkraft og effektivitet, samtidig med at NOx reduceres. Vi udnytter vores viden om SCR-teknologi inden for Volvo Penta og Volvokoncernen. Vores IMO III-løsning er tilpasset krævende havforhold og testet udførligt på vores egne faciliteter samt i kommercielle kundeapplikationer - i alt 20.000 timer ved lanceringen i 2018.

1860x1050 mc imo concept teaser2

 

En forpligtelse til at formindske

Med Volvo Penta drager du fordel af enkelheden ved et enkelt leverandør tilbud. Den typegodkendte løsning er udviklet, certificeret, overvåget og vedligeholdt af et selskab. Et komplet system, herunder alle funktioner. Ét kontaktpunkt. Én fælles motorplatform. Én kilde til eftermarkedsstøtte. Ét værktøj til serviceteknikere. Ét interface til operatører. Volvo Penta's Marine Commercial ekspert, Jan Willem Vissers er din guide.

 

Et vigtigt skridt

Volvo Penta's miljødirektør Cecilia Gunnarsson forklarer, hvordan vi kan nå videre ud over at opfylde IMO niveau III-reglerne: "SCR-teknologi til NOx-reduktion, IPS for brændstofeffektivitet og fossilt brændstof for at reducere CO2. Denne kombination er et vigtigt skridt i retning af bæredygtighed. "

Vores løsning

IMO III sætter fokus på NOx grænse, fordi NOx beskadiger økosystemer og udgør sundhedsfarer. Volvo Penta SCR-løsningen reducerer NOx-niveauerne med op til 75%. Med SCR-teknologi er Diesel Exhaust Fluid (DEF) infunderet i udstødningen, og gasser blandes inde i SCR-enheden. Her omdanner ammoniakindholdet i DEF / urea, NOx til nitrogen og vand. Systemerne giver mulighed for 32 eller 40% urea. Se filmklippet for at se et systemoversigt og hvordan vores SCR fungerer.

Fleksibilitet og integration

2326x600 mc imo flexibility dealerfinder

Vi lavede installationer meget fleksible. En stor del af installationerne vil være repowering, så vi har prioriteret udnyttelse af maskinrummets plads. Derfor har vi lagt vægt på nem installation, med et design af SCR-enheden, der giver pladsbesparende konfigurationsmuligheder. For nem installation, SCR enhed har to 6-tommers udtag med robuste boltflanger. Du har også glæde af et fuldt integreret system. Overvågningen er integreret, og værdierne vises på dine EVC- eller MCC-skærme. Hele løsningen er optimeret til nem installation, drift, vedligeholdelse og service.

 

D13 IMO III RANGE

Den robuste Volvo Penta D13 er en motor, der er designet til at klare højt modtryk og højt svovlindhold- op til 1000 ppm. Udstødnings gassens behandlingssystem er skræddersyet til en perfekt pasform. SCR-enheden, også en lyddæmper, reducerer støj med 35-40 dBA. Volvo Penta har været i stand til at opfylde IMO III-målene og samtidig opretholde det samme lave brændstofforbrug. Og takket være SCR forbliver motoreffekten upåvirket.

2326x800 mc imo range imgtxt

Effekterne fra IMO III-motorer spænder fra 300 til 600 kW. Programmet omfatter Gensets 1500/1800 o/min., indenbords installationer R1-R4, IPS R3-R4 og eksterne 1500/1800 o/min. plus R1-R3.

Download Power for Marine Professionals (PDF, 1 MB)